malinsmatchadeliv

Niklasträning

Publicerad 2012-09-08 21:41:00 i Träning,

Igår var Niklas hos oss. Det är så himla bra att han kommer lagon ofta. Tillräckligt ofta för att jag ska ha tid att åtgärda eventuella katastrofer och tillräckligt sällan för att jag inte ska glömma bort vad han sagt. Nåväl,, först ut var Bruden som var mycket duktig. Hon fick hoppa jättehögt eftersom Niklas inte orkade sänka åt oss. (Har en film på det, men min gåvotelefon är ju ingen iphone och har ju därför ingen direktkontakt med youtube, så jag jobbar på det)... 
 
Här är en film där hon är duktig men inte hoppar monsterhinder
 
 
Sen var det jättehäst som jag inte riktigt hade stenkoll på hela tiden. Det verkar vara en 1 till 1 negativ korrelation på henne och Bruden; då Bruden går bra går C urolie dåligt och tvärt om). Har tyvärr ingen film heller, men det var väl varken katastrof eller kanon. Vi sparar på den bra och tajmade ridningen och de fina sprången tills imorn istället (intalar jag mig i alla fall)!
 
Sist ut var Poison som var jättespänd. Niklas tyckte dock att hon såg mycket bra ut. Sen kom Sofia och förklarade för Niklas att hon inte riktigt beter sig som de flesta spända hästar utan liksom blir helt blockerad. Men jag ska inte psyka så mycket över hur det känns kom vi fram till, ingen utveckling är ju spikrak. Att hon gör det jag ber henne om och att hon tar skänkeln så pass bra att hon utan problem kan galoppera på rätt antal språng på distanserna är ju trots allt ett jättestort steg framåt. Niklas sa att det ju tyvärr inte finns någon enkel lösning utan att det bara handlar om att försöka hitta ett sätt att nå fram och försöka förhindra att hon stänger av, alternativt försöka nå fram och få kontakt igen när hon stängt av. Och hon hoppar ju och rör sig mycket bättre än tidigare trots att det känns skit jämfört med standradläget numera.
 
(Skrittade ut barbacka idag och avslutade med att trava och galoppera ett par varv på utebanan och då var hon superfin och avspänd, så det var väl bara en liten svacka förhoppningsvis. Hon har ju trots allt inte hoppat i ridhuset på flera månader).
 
Men trägen vinner heter det ju, och eftersom jag är så sjukt envis så ska jag se till att vinna över hjärnspökena!
 
Finaste hästen med de elakaste tomtarna på loftet
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela