malinsmatchadeliv

Kul med omhoppning

Publicerad 2012-09-03 01:08:00 i Tävling,

Sammanfattningsvis:
 
Lera= Mer ben behövs.
 
Igår var det till och med klafsigare än i Nyköping. Klafs, klafs. Det roliga, som både jag och Scorpan (Ford Scorpio -94) levde på hela dagen var att parkeringsvakten prisade Scorpan något helt sjukt när jag rullade in på det klafsiga gärdet. "Ah, det är en sån där med V6:a motor, den kan du ju ställa var som helst även en dag som denna och ändå ta dig loss" säger parkeringsvakten (kul att det var samma vakt som sa samma sak på tävlingarna i Märsta i juni också (då körde jag fast trots att det var strålande sol bör tilläggas). "Nja, det tror jag nog inte, den är rätt dålig i sån här terräng faktiskt" försökte jag. "Nej då, det kommer att gå så bra så bra (med en lite överlägsen ton)" (som om jag bara var en liten löjlig tjej utan erfarenhet av lera). "Jaha, jaja" sa jag (och tänkte tyst att det ju kommer bli hans ansvar att bogsera bort mig sedan när jag misslyckats med att backa i uppförsbacke). Scorpan kände sig dock mäkta stolt. En stor dag i hans liv. (Sen lyckade vi ta oss loss (till allas stora förvåning) genom att ändra avspärrningen och rulla framåt). Fyrhjulsdrit är överskattat!
 
Ut med häst och sedan bangång. Direkt när jag började knalla runt tog tävlingsinstinkten överhanden. Klart jag ska vända innanför! Red fram. Klafs, klafs. Bruden var inte alls lika pigg som hemma och jag kände mig en aning skeptisk. Började värdelöst, men i omhoppningen blev det bättre. Rev dock ett räcke som jag kom rätt tight på. Men i alla fall: 0 + 4 fel i första försöket!
 
Till andra klassen var det typ samma. Helt sjukt dålig start (backade till och med in ett extra till tvåan). (Fotograf Bosse som samtalar med Sofia säger till och med "Oj, det där blev ju inte bra alls" om bilden han tog över första hindret). Nä, konstigt att inte bilden blir bra när jag jag inte alls har hästen med mig... Puckojag! (Dessutom tycker jag Sofias nej (på frågan om det är den hästen som hon brukar rida på) låter lite väl förskräckt och negativt. Bruden är en drömhäst och stjärna)!
 
Rev tyvärr sista i grunden lite onödigt, men sånt är livet. Mer ben och mer känsla till nästa gång så hon är mer ihop och inte så av och på och så att jag får bättre avsprångspunkter. Men jaja, bara att traggla på!
 
 Videon till andra klassen (inkl expertkommentarer)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela