malinsmatchadeliv

i-landsproblem

Publicerad 2012-10-29 15:08:00 i Tävling,

Igår var jag och Älg på tävling själva. Gud var glad och nöjd jag blir när jag får valuta för pengarna! Fast egentligen, det får man ju väl alltid tycker jag? När det är sådan där bildligt talade pengar man menar i alla fall... Att en tröja på H&M inte alltid håller är ju en annan sak och har ju mer med bokstavliga pengar att göra. Men nu svävar jag iväg. I alla fall är jag så himla glad för att den mer ordnade ridning jag ägnat mig åt de senaste veckorna har givit resultat. Åh, vad fin och reglerbar hon var igår! Hon rev två gånger totalt på framhoppningen, och det var till andra klassen och framhoppningspersonalen hade råkat mäta fel och lagt räcket på 120 istället för 110 (så det räknas egentligen inte eftersom hon inte hade rivit om hindret hade varit 110). 
 
Sedan har vi persat och har numera felfritt resultat till och med 105. Fett! Jättenöjd med båda rundorna (det kändes som att jag hade oceaner av tid på mig, jämfört med förra veckans hemmatävling där hindren kom lite snabbare, vilket ju var en riktigt fet känsla som jag aldrig haft förut. Öva svårt så känns normalstandarden lätt är knepet alltså! I 110 hade vi två ner. Men hon gick i rätt galopp hela banan, och det har fasiken aldrig hänt på tävling förut, det är riktigt stort tycker jag. Varför hon rev vet jag inte (eller jo, det gör jag ju så klart, men det var inga stora ryttarmissar som orsakade det), är jättenöjd med hur jag red på just de två hindren, men å andra sidan red jag betydligt sämre på två hinder som vi inte rev, så det var väl ändå rättvist i slutändan! Jag är bara lite ledsen över att jag inte har rundorna på film när de var så bra (vilket jag ju kan säga just eftersom de inte finns på film). Det var nog min bästa tävlingsdag hittills, ridmässigt räknat. Men jaja, det är väl som sagt ett sånt där typiskt i-landsproblem, det där med de uteblivna filmerna (jag latade mig och red i tröja, så jag hade ju inte ens varit speciellt snygg om det nu funnits någon film (får jag väl trösta mig med))...
Grå luva funkar även på brun häst (trots att brunt ju egentligen är snyggast tillsammans med brunt) 
 
Kolla vad fint hon hoppade förra söndagen (jag borde dock fixa frisyren, är nog inte mogen att ha långt hår)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela