malinsmatchadeliv

"Engagera höger bakben"

Publicerad 2012-11-08 15:07:03 i Allmänna funderingar, Träning,

Film från en träning för ett par veckor sedan. Alltså första filmen är verkligen typisk onsdagsträning. "Engagera höger bakben. Men engagera höger bakben över hindret. Den ska inte byta galopp"! och jag som svarar "Nä". Jag är ju liksom uppfostrad med att försöka duger inte (och med Gunde Svan som säger "Nära räknas inte på Fortet" på fredagskvällarna). Och nåde den som säger att den gjort sitt bästa som en bortförklaring efter att den misslyckats (det är nog ett av mina hjärteämnen efter rumskrökningen tror jag (alltså vad det innebär att verkligen göra sitt bästa))! Nåväl, det känns liksom rätt hemma när tränare statear det uppenbara (jag misslyckades ju med en sådan trivial som att fortsätta i samma galopp över ett litet räcke på böjt spår. Då är det ju nästan uppenbart att jag nog inte förstått vad meningen var).
 
Sen hoppade vi trekombination också, här är en film där det går så där.
 
Igår var det träning igen. Red Bruden för första gången på typ två månader. Så himla roligt! Jätteduktig på slutet och jag red faktiskt jättebra också! Men hon hade päls som en welshponny korsat med isbjörn. Måste åtgärdas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela