malinsmatchadeliv

Begåvat djur

Publicerad 2012-11-30 21:31:07 i Allmänna funderingar,

Har pga skolan (haha vilket skämt, vem försöker jag lura?!) inte hunnit med Bäbis, så henne gav jag bort för ett tag. Nu är hon dock återtagen (eftersom de andra hästarna behöver vila). Hoppade henne i onsdags och satan i gatan alltså! Hoppade oxer oxer med åtta galoppsprång mellan. Åh hon var så duktig (hoppade som en miljon). Jag också tyckte jag. "Ja, det är ju i alla fall betydligt mycket bättre nu" var Renes kommentar gällande min ridning. Haha, inget onödigt beröm här inte! Men han tyckte i alla fall att jag kunde åka till Södertälje på lördag och rida pay&jump. 60 cm blir det! Provlastade bäbis idag, och återigen, vilken stjärna!
 
Gick rakt på. Stod som ett ljus, åkte ett par varv i ridhuset, lastade av och på och av igen. Hon var mest intresserad av havren, var hon stod när hon fick den var mer sekundärt. Hungriga hästar är grejen alltså! Känns tryggt inför söndagen!
 
Bäbis i somras (hoppad i typ en månad regelbundet)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela