malinsmatchadeliv

75 cm tillgodo

Publicerad 2012-11-14 23:02:00 i Träning,

Idag var det onsdagsträning på schemat (eftersom det är onsdag). Gick mycket bra! Nu ska jag lastträna och träna på att vara borta hela vintern för att i vår ta världen (eller i alla fall 90 cm avd B) med storm.
 
Har varit mycket mer konsekvent med Poisonsedan förra helgens katastrof (jag provar alla tänkbara knep minst en gång) och idag kändes det som om att det givit önskad effekt (hur det känns imorgon är ju en helt annan sak förstås). Niklas sa ju att han tyckte att jag inte bara skulle fokusera på att försöka rida prydligt utan även effektivt (jag har således övat mycket på att flaxa med armarna). Nä, men skämt åsido, idag var fokus på att de skulle gå fram vilket kändes som ett ypperligt tillfälle att öva sin effektiva ridning. Vi red bland annat en linje på 19 meter på först fem och sedan 4 galoppsprång. Vattenmatta in och räcke ut avslutade vi med. Bad René mäta räcket (som det ponnybarn jag är är ju höjden det enda som räknas) och han fick det till 115. Känns fett att ha 75 cm tillgodo på Pay&Jumpen på lördag (har nämligen för avsikt att rida 40 cm). Det är ju miljön och inte höjden som är problemet, och jag är hellre inne och kollar på ett extra avsnitt av Buffy än ute i eventuell iskyla hela dagen. (För övrigt en av de bästa serier som någonsin gjorts. Mitt livsmål (förutom att rida 120 felfritt) är att bli som Buffy). Vet inte vilket som kommer bli svårast att uppnå...
 
Kapacitet finns det i alla fall någonstans därinne
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela