malinsmatchadeliv

Två flugor i en smäll

Publicerad 2012-05-19 20:52:11 i Tävling,

Idag var Bruden i Märsta på deras enorma ridbana. Kul när vi gick banan och det är en 180 graderssväng mellen två hinder. "Gud, här blir det till att styra" säger jag men inser sedan att det typ är en hel ridhusbredd mellan hindren. Men eftersom banan är så stor så ser det ut som att de stod på typ en tiometersvolt (förutsatt att banan blivit skalenligt uppförstorad från ridhusstorlek).
.
Nåväl, red fram ytterst kort till första klassen eftersom Bruden för första gången skulle gå två klasser och jag inte ville slita på henne i onödan i värmen. Hon var väl inte riktigt helt hundra men jag tänkte att det nog skulle lösa sig. Rider an mot ettan och får ett fläskigt omtramp och får den oerhört puckade idén att dessutom bromsa in ett till galoppsprång till tvån. Sen skärper jag mig och det går aningen bättre. Men fy vilken hemsk runda! Skämdes verkligen för min katastrofala ridning. Bruden vände dock ut och in på sig själv och lyckades genom en hjälteinsats gå felfritt.
.
Lite vila, mat och rosettfotografering senare var det tid för andra klassen. Då skärpte jag till det hela och bestämde mig för att inte rida som ett jävla kolli. Jomen tjena! Börjar med att se en distans till ettan som inte Bruden såg. Eftersom hon var lite matt och inte tillräckligt framme hoppade hon inte av när jag planerat att hon skulle hoppa av utan la in ett omtramp. Alltså jag brukar verkligen aldrig få omtramp! Jag bromsar mig in i botten ibland, men att hästen i ren självbevarelsedrift måste slänga in ett till, det händer faktiskt sällan. Sen gick resten av rundan bra och den sandfärgade lilla hästen fick ytterligare en rosett.
.
Summan av kardemumman är att jag red superskit men att jag ändå lyckades få fler rosetter under en förmiddag än jag hittills fått i år. Och så har jag numera ridit min första felfria enmeter  (och lyckades till och med göra det två gånger när jag ändå var i farten).
.
Imorn är det Poassonen som ska till Sandö. Då jävlar ska jag rida ordentligt (jag borde ju rimligen ha gjort slut på hela det här årets dåliga ridning genom dagens två ritter).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela