malinsmatchadeliv

Snart sommarlov + the return of the moose

Publicerad 2012-05-29 10:02:32 i Allmänna funderingar,

Igår hade vi avmaskningseftermiddag och ihopsläpp av älg + resten av hönorna. Åh, hon blev så himla, himla lycklig! Först tänkte hon nästan springa ner mig och ta sig in i hagen på egen hand men hon insåg väl sen att det skulle vara mer praktiskt om jag öppnade grinden först (med tanke på att när hon blev ställd i egen hage försökte rymma, tog sats, feltaxerade och hoppade av två meter för tidigt och sedan landade mitt i mellan två av trådarna. Gud, det är inte lätt när man är väldigt, väldigt stor. Det positiva är väl dock att hon väl aldrig igen lär försöka hoppa ur hagen).

Sen när vi var klara med avmaskning och älgrelaterat stuff var det dags för ridning. Bruden fick springa lite först (eftersom René ska tävla i helgen ville jag se till att den springer på hyfsat trevligt så att han inte tror att jag är helt inkompetent vad gäller hästträning). Hon gick bra och vi höll sams.

Sen var det Poassonens tur. Alltså, nu när jag har bokat tid på kliniken känns hon verkligen inte bra (eller så är det bara jag som drabbats av hypokondri). Red runt och tog även ett par språng. Hon var mycket modig och uppförde sig väl (men kändes som sagt inte helt hundra).

Idag blir det Älg+Bäbis+ Poasson. Bruden får vila så att hon är pigg och glad ifall René har åsikter om hennes ridbarhet (har ju varit lite för mycket stalljobb och skolgång för att jag ska hinna med alla djuren).

Snart kan vi hoppa igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela