malinsmatchadeliv

Nåt fel är det...

Publicerad 2012-05-21 22:33:30 i Allmänna funderingar,

Sandö igår gick skit. Gick banan som varken var svår, stor (relativt alltså) eller tittig. Plockade ut hästen och red runt en stund på framridningen. Så långt väl. När jag sedan skulle förbi ridhuset hände exakt samma sak som i Hufvudsta. Hon blev helt okontaktbar. Fick fram henne efter en stund, men samma sak upprepade sig ett flertal gånger och även inne på framhoppningen.
.
När det var min tur att gå in i ridhuset ville hon inte alls. Fick bli ledd in av en funktionär. Fick efter ett tag upp styrfart och lyckades ta mig runt hinder 1-4. Två stopp på 5 och sedan ett på 6. Red ett varv till och då var det inga problem. Nu har jag bokat tid hos veterinären den 31/5 och hoppas att det ska leda någonstans. Annars vet jag faktiskt inte alls (och inte René heller). Hon vill verkligen inte och det finns ingen vettig orsak:
.
1. Hon har inte slagit sig: Vi hoppar alltid jättelågt och har tagit det superförsiktigt
2. Hon har inte lärt sig att hon kan komma undan: Bara P&J och Clear Round
3. Problemet är inte att hon stannar utan att hon blir helt förstenad (att hon stannar är snarare en bieffekt. Tidigare när hon stannat har det varit för att hon tittat på hinder)
.
Så vi får väl se hur det hela utvecklar sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela