malinsmatchadeliv

Ponnyakuten 2.0

Publicerad 2012-03-31 23:41:07 i Tävling,

Idag har vi hunnit med en hel del. Började med pilates, herregud vad yr man blir av att andas in genom näsan och ut genom munnen. I övrigt en perfekt sport, kände hur musklerna blev mer definierade, slankare och snyggare för varje sekund. Eller nåt.

Sen åkte vi på Pay and jump till Runsten. Det brukar ju innebära en dagsutflykt ungefär, dock inte idag. När vi kom fram var det 25 kvar + 10 minuters paus. På med allt och upp i sadeln och sen var det plötsligt en miljard strukna (eller kanske 10) och min tur. Posion var inte redo fär allt i hela världen och jag hann fundera på varför jag utsatte henne för denna terror och vad jag skulle säga till René när jag fått 20 stopp. Sen bestämde jag mig för att sluta psyka och börja anstränga mig istället. Vinklade upp sporrarna, tryckte ner arslet i sadeln och höll fast  den stackars kraken. Kände mig typ som John Hickey (fast i lightversion (eller snarare mini-lightversion)) för en liten stund. Alltså han är en av mina idoler, han kan komma in på banan på hästar som ser ostyrbara ut (och som säkert är det också för vem som helst förutom honom). Men eftersom han håller dem på plats med sin styrka, vilja, talang och sina långa ben finns det liksom ingen annan väg för dem än att hoppa runt felfritt. Det gjorde även Poison idag, men gud vad jag hoppas att ingen såg.
Sen var det skogstur till älg (alltså inte till häst). Den kändes fin och det var nog klokt att rasta den ordentligt inför imorn, då vi nämligen inte ska riva sista hindret. Sen lastade vi hästar (på två dar går de rakt in och rakt ut, alltså satan vilka lättlärda djur hästar ändå är)...
Slutligen målade vi bommar och nu är det läggdags, imorgon ska jag matcha min bruna häst med brunt (för det är snyggt, så det så) och rida för kung och fosterland.

Kommentarer

Postat av: Lauren Conrad

Publicerad 2012-04-01 10:25:02

Kan glädja dig med att snart är även det där undersadelnskynket färdigt. Efter mycket om och men har jag nu börjat på det igen, trots att den bruna tråden tog slut. (hade dock gått snabbare om jag inte behövt jobba idag...................)

Postat av: Heidi Montag

Publicerad 2012-04-02 11:02:01

Vilken färg använder du istället är min något oroliga motfråga? Inte gult hoppas jag...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela