malinsmatchadeliv

Sommarlov

Publicerad 2012-06-03 22:03:30 i Allmänna funderingar,

Poison uppkollad på klinik. Inte halt initial, men liten böjprovsreaktion. Tillbaka igen om två veckor. Alltså nu tycker jag genast att hon känns mycket bättre (mycket tur att jag är så opjoskigt uppfostrad. Fatta hur mycket jag hade kännt efter annars, "Oj, idag tror jag att jag är en aning laktosintolerant/har drabbats av en släng av fibromyalgi/elallergi").
.
Nåväl, älgen är igångsatt nu. Åh hon är så himla, himla gullig. När jag kommer och ska hämta in henne kommer hon genast och möter mig. Hon är även supersnäll. Idag var hon till och med riktigt fin att rida. Jag får liksom påminna mig själv om att hon bara är fem år och har vilat en och en halv månad och inte 15 och utbildad av ett proffs. Duktig!
.
Bäbis hoppade idag tillsammans med sitt A-barn till kullsyskon, Lyxen. Även hon skötte sig lysande! Hoppade "vägbommen" för första gången och det var som om hon aldrig gjort annat. Hon gjorde som man gör i skolboken, hoppade alltså lite högre och tvekande inte en sekund. I landningen var vi inte rikgit överens om åt vilket håll vik skulle och jag fick smaka på ett par mycket försynta bocksprång. Ha! jga har ju hela tiden sagt att den är en sån som har lätt för att bocka (om det bara dyker upp i samband med att den precis överhoppat sig och när den inte helt fläckfira unghästutbildaren (dvs jag) hänger på halsen och bocksprången är minismå är det kanske en sanning med modifikation dock)...
.
De är så fina alla djuren! (Det verkar vara nåt jag tjatar om till leda. När jag ridit färdigt på Älgen och berättade för Sofie om vilken fantastisk häst hon är sa hon lite trött "men så säger du ju jämt. Om alla hästar"). Men om man har sommarlov och hästarna är duktiga, då kanske det inte gör något att man är överpositiv? Imorn ska jag rida på alla fem och hoppas att de är minst lika duktiga som de varit idag (Bruden som hon var igår när hon blev placerad i 1m och nollade 110 debuten).
Råttan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela