malinsmatchadeliv

Bruden levererar!

Publicerad 2012-06-08 23:02:55 i Tävling,

Åh jag är så himla, himla glad över att jag har en så trevlig häst! Bruden som är sex år gammal och inte direkt supervärldsvan (lämnade gården för första gången i april i år) är verkligen en sån klippa och läromästare. Vi hade noll fel i båda klasserna trots att jag fetklantade mig på en linje i första klassen.

I andra red jag dock mycket bättre, vilket ju var kul eftersom det var debut på den höjden (nu är det helt ok att skratta över besattheten kring fem centimeter, men för oss som inte tävlat så mycket är det en big deal. Som motsatsen till McDonalds ungefär).
.
Bruden alltså, av många anledningar en riktig toppenhäst:
.
1. Jag hade min helt ohästvana lillasyster med som hästskötare, inga problem eftersom Bruden står helt stilla när man gör i ordning och går rakt in i transporten när hon ska lastas.
2. Jag har inte riktigt fattat hur stor galopp hon har och fläskade på så till den milda grad att jag nästan red in ett galoppsprång på en linje med 6 språng i 1 m. Inga problem för Bruden, hon tar saker i egna händer och hoppar av efter fem samtidigt som jag hänger runt halsen och förvirrat tänker "Men alltså, jag har ju bara räknat till fem och nu verkar det som om vi redan lämnat marken"
3. I 1.05 har de elakt nog lagt ifyllnad i första hindret. Det vållar stora problem för en hel del avdelning A ryttare. Inga problem för Bruden, hon hoppar lite högre bara.
4. Bruden debuterade 1.10 med René i lördags. Jag har aldrig hoppat högre än 1 m på tävling. Vi är ju inte direkt ett stensäkert par tillsammans heller eftersom vi bara kamperat ihop max tre dagar i veckan i en och en halv månad. Inga problem säger Bruden och hoppar felfritt i alla fall.
.
Här kommer filmen från 1.05 som är den i särklass bästa runda jag hittills ridit på tävling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela