malinsmatchadeliv

Att göra saker som man inte är bra på tills man blir riktigt bra

Publicerad 2012-06-18 22:50:52 i Allmänna funderingar,

Eftersom jag är värdelös på allt jag någonsin har provat, och troligtvis på allt jag i framtiden kommer prova också, har jag lärt mig att bita i. Jag är nog den mest envisa person jag känner och det känns bra att veta. Nu har jag klarat av ytterligare ett skolår och för att inte slamma igen totalt hade jag tänkt ta BE-kort under sommaren. Så länge jag har fler än en häst att rida känns det som sjukt slöseri att bara kunna ta med en i taget.
.
Jag får se vad körskolläraren säger. Förra gången jag var där och jag fick anvisningar sa jag bara ja och att jag skulle försöka bättre. Efter ett tag frågade han om jag över huvudtaget var kapabel att säga nej. Nej sa jag, jag har ju betalat för det här och om jag ska sitta och säga emot blir det väldigt mycket dyrare än om jag gör som du säger.
.
Och jag är ju jävligt mycket bättre på att köra bil med släp nu än vad jag var på att köra bil utan släp då. Herregud alltså!
.
Hästarna har gått bra idag. Bruden riktigt fin stundtals och Älgen hoppade studs något helt vansinnigt bra (relativt sig själv alltså)! Imorn ska alla djuren rastas (och vissa ska även lastrränas) på onsdag är det hoppträning respektive veterinärbesök. Då jävlar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela