malinsmatchadeliv

Alla fyra hästar ridna på under fyra timmar...

Publicerad 2012-06-08 23:23:18 i Allmänna funderingar,

Igår vilade Bruden och Poassonen gick i skritten. Bäbis hoppade jag på utebanan och hon var i vanlig ordning mycket duktig. Älgen sprang också på utebanan och var en aning älgig. Hon tycker det är löjligt med 20 minuters joggingpass och tycks tänka "Vi älgar ägnar oss i vilt tillstånd åt dagsutflykter i sjumilaskogen, inte åt tantgympa. Låt mig få springa!!!!" Jag blir lite kluven, det är ju kul att hon har energi, men jag vill ju inte behöva rida henne trött för att få henne lydig. (Lösningen kanske vore att rida bättre, så att hon blir lydig men inte trött, men vad vet jag?) Tills dess att hon fått bättre kondition alternativt min ridskicklighet har blivit större/bättre vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Ska prova graman på söndag, den brukar göra henne lugn fastän den bara hänger.
.
Idag har jag, vilket rubriken hintar om, ridit alla mina djur. Bruden var pigg men lite springig och älgen var precis som igår älgig, dock av versionen mellanstor älg och inte jätteälgen Laban. Bäbis slog nåot slags ridbarhetsrekord och var jättestadig i formen och jobbade på jättebra (trots att beteshästarna stod flockade runt volten). Poison travade jag lite försiktigt på och hon kändes jättefin! Det var det roligaste idag! Hade först tänkt anmäla Bäbis till 40 cm på Runstens P&J på söndag, men bestämde mig sen för att jag inte orkar. Detta då:
.
1. Bäbis aldrig blivit lastad eller åkt trailer
2. Jag jobbar till halv nio imorgon kväll
3. Jag börjar jobba 12 på söndag.
4. Hon kanske inte riktigt är mogen (och med mogen menar jag att hon är så väl förberedd att man kan förvänta sig en felfri runda såvida inget extremt inträffar)
.
Men herregud, hon är ju bara fyra och hon har all tid i världen på sig! (Eller så är det bara jag som föredrar att sova länge på söndagsmornarna)...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela