malinsmatchadeliv

Veckan som kommer

Publicerad 2012-07-29 22:11:43 i Träning,

Nu i veckan ska jag bara jobba tre dagar. Det gör att jag hinner rida fett mycket, vilket ju behövs eftersom jag har en del grejer att försöka åtgärda både på mig och på hästarna. 
.
Att åtgärda:
Jag: Min handställning (främst vänster hand), Vinkeln på minar armbågar, Ordning i varje ridpass så att jag övar på det jag behöver bli bättre på
Bruden: Kvickare, mer ihop och mer böjbar (väldigt inkorrekt term)
Älgen: Avslappnad, stadig och mer ihop
Bäbis: Fortsätta på samma spår (det lilla A-barnet)
Poison: Känsligare för skänkeln, hålla takten, balansen och fokuset, mer såna där bra pass så att hon får lära sig att det är så det ska gå till, inga dåliga pass (se till att avsluta de dåliga bra åtminstone). 
.
Måndag: Det blir nog tre hästar (om inte René känner plötslig inspiration och vill rida på någon av mina (notera mina, haha vilken lögn)). I alla fall; Poison (skogen, lite galopp uppför, Hon går så himla bra då och det är nog stärkande för hennes galopp att träna på att galoppera i en bra (avspänd och relativt luftig i hennes fall) galopp. Man blir ju bra på det man övar på (vilket både Pontus W och Niklas J har pratat om. Mycket bra resonemang, det ska jag skriva ner här så att jag kan kolla på det ibland för att behålla fokus). Bäbis får gå markarbete (med fokus på att hon ska vara så där duktig som hon brukar). Bruden alternativt Älgen får också göra det (dock med olika fokus. Om man skulle smälta ner de där två, blanda och sen gjuta två nya hästar av blandningen skulle man ha två superhästar. Nu rider jag däremot för att få Bruden mer som Älgen (blir gärna överambitiös och lite överladdad) och Älgen mer som Bruden (vill liksom sitta under korkeken och väntar på tillsägelse innan hon kan tänka sig att göra något annat) förutom att jag rider för att få dem mer ridbara (oj så rörigt)...
Tisdag: Alla fyra hästarna. Poison markarbete (laddad med inspiration och den bra galoppen från måndagen kvar i muskelminnet), Bruden skogen (så att hon är på hugget inför hoppträningen på onsdag), Älgen något bomrelaterat (så att hon inte är så på hugget inför hoppträningen på onsdag), Bäbis ett kort pass där hon får skutta lite (så att hon är föreberedd inför onsdagen och tycker att hinder är en helt naturlig grej eftersom hon inte hoppat sen förra fredagen)
Onsdag: Hoppträning med Bruden och Älgen (tror jag i alla fall, eller hoppas, känner att jag måste träna för snart är det ju tävling igen!) Bäbis får hoppa men någon annan (i drömscenariot där jag får rida både Bruden och Älgen själv). Poison får skritta i skogen.
Torsdag: Poison får gå bommar, Bäbis får vila och det får även en av Älgen och Bruden, den som jag rider får gå i skogen
Fredag: Poison Pay&Jump (om Scorpmobilen är körbar vill säga), Bäbis skogen, Den av Älgen och Bruden som vilade igår får gå i skogen och den andra får vila.
Lördag: Vila för alla hästarna
Söndag: Rida alla fyra för jobbet. Alla markarbete.
.
Nu ska det bli ordning! (Dödsstraff för avvikelser från planen)!
 
Kolla Älgens bakben, en sån stjärna (BÄSTA hästen av ALLA kommer hon bli som sagt)!
 
Kolla även frambenen (de har ju aldrig varit ett problem, men titta, hon vinklar knäna UPPÅT ( precis som Shutterfly))!
Behöver jag tillägga att jag den här hästen verkligen, verkligen är min favorit av mina hästar som inte är mina (snurrigt värre). Snart kommer hon ha fått ordentlig ordning på sin +180 kropp och kommer kunna visa vart skåpet ska stå!
 

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela