malinsmatchadeliv

Plan

Publicerad 2012-07-04 14:58:00 i Tävling,

Precis som Sickan har jag en plan (nivån av genialitet på min plan är väl däremot mer tveksam). Men likväl;
.
Min plan är ju i flera fall beroende av Renés plan och huruvida (och i sådana fall när) jag lyckas ta BE kort och hitta ordentlig trailer. Drömscenariot ser ut som så att jag tar körkort snart och att René inte vill tävla samtidigt som jag vill tävla. Givet nämnda begränsingar ser min plan ut såhär:
.
Bruden
Ska gå 1 m avd A från och med nu, det känns stabilt och säkert så därför hade jag tänkt försöka med det (tror dessutom hon tycker att det är skoj att springa och vända fort och för hennes framåtbjudnings skull är det nog bra (för min sits mm är det mer tveksam kanske)). Sen hade jag tänkt rida 110 avd B tills det känns säkert och bra. Därefter avd A och om ungefär tusen år (om solen skiner och allt känns bra och Bruden inte är såld med mera med mera med mera) kanske rida högre. (Det är nämligen mitt livsmål att rida 120 innan jag dör).
 
 

.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Älgen
Ska gå 100 och 110 i avd B är planen. För hennes del handlar det dock mest om hemmaträning och kroppskontroll. Hon är ju liksom bara jättestor med dålig koordination. Hon kommer bli asfin i sinom tid tror jag. Min älsklingshäst (hon känns typ som min sköthäst för mig, på nivån där jag ritar teckningar, köper egen grimma och borstar med mera. Men jag försöker hålla det proffesionellt)!
 

.
Bäbis
Ska få åka på Pay&Jump när jag kommer tillbaka från skåne. Beroende på hur det går får vi väl se när hon kan tävla. Men planen är väl att hon ska kunna gå 100 under hösten.
.
Posion
Och sist men inte minst, Poassonen. Alltså henne har jag inga direkta mål med. Jag vill mest att hon ska tycka att de är kul och att vi höjer vår lägstanivå. Ska åka på Pay&Jumps med henne också. Börjar väl på typ 60 cm och ska försöka få en bra rytm och bra hopp (eller i mardrömscenariot, i alla fall få upp styrfart). Jag har en ny plan för henne, som jag inte riktigt kan formulera i ord, men jag tror på den. Hon ska få komma till många ställen utan att känna sig pressad. Jag ska inte tvinga henne att springa utan mer försöka rida rytmiskt och lugnt. Det har funkat jättebra hemma nu, så det är nog värt ett försök. Det jag har försökt med hittills har ju funkat delvis (hon har ändå blivit sjukt mycket bättre, men på sikt tror jag att jag nu har hittat rätt). Så vi får se. Det blir kanske någon 90 clear round under hösten om allt känns bra. Det viktigaste är att hon tycker att det är kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela