malinsmatchadeliv

One down...

Publicerad 2012-07-06 14:03:45 i Hästar,

Tjoho! Idag har jag klarat BE-teorin. Gud måste ha haft en bra dag för jag tyckte att det var väldigt lätta frågor (eller så har mitt hetspluggande gjort mig så förberedd så att det kändes lätt fastän det egentligen var assvårt. Eller nåt). Nåväl, bara del två (den lilla detaljen som involverar körning) kvar.
.
Hoppträningen i onsdags gick fett. Började med Älgen som först var lite springig. Vi körde studs-tre galoppsprång-studs-tre galoppsprång (alltså en dödsövning för henne). Men de två sista gånger var hon så där råfin som hon faktiskt är ibland. Avslutade med en liten bana som hon också gjorde jättefint. Alltså jag känner mig så himla hemma när jag rider på henne, hon tar hand om mig och det känns som att hon alltid försöker sitt bästa trots att kroppen tar emot. Som med studsen, först när hon sprang försökte jag lägga henne nära istället för att låta henne gå av stort och riskera att ta studsen som ett hinder. Det var bara det att de långa bakbenen trampar så långt under kroppen att hon typ hade dem under hindret när hon skulle hoppa av. Självklart fick hon med sig bommarna då! När jag istället la henne lite mer normalt gick det ju jättebra! (Kul också att jag för en gångs skull hade så bra koll att jag förstod vad jag gjorde först och sedan lyckades ändra när René sa till)!
.
Sen var det Bäbis. Hon var jättebra också! Gick att rida på både fem och sex på 23 m och hon gjorde den avslutande banan bra också. Dock slapp hon studsövningen, den kändes som överkurs tyckte jag. Det känns ju roligare om de får gå en hel träning och känna sig malliga än om de utsätts för något som de inte är riktigt tränade för att klara av.
.
Idag ska Bruden galopperas, Poison bada i havet och gå i skrittmaskin, Älgen göra nåt bomrelaterat och Bäbis också.
Världens bästa Älg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela