malinsmatchadeliv

Handlat

Publicerad 2012-07-19 18:53:54 i Saker,

Nu är jag hemma från Skåne. Jag har fått en liten ahaupplevelse kan man säga. Så här ser den ut: Om man köper kläder i rätt storlek sitter de bättre. Jag köper alltid (ALLTID) för stora ridbyxor om det finns flera storlekar att välja på (eftersom jag nästan bara handlar på rea har jag dock ett par ridbyxor som sitter bra ändå eftersom rea oftar begränsar utbudet). I alla fall, Skara hade inga sådana ridbyxor som jag ville ha med sig. Därför kröp jag till korset och provade John Whitakerridbyxorna som alla har. Jag har provat dem ett antal gånger men kännt att de inte sitter helt hundra. Men, vet ni vad det beror på? Jo, jag har så klart provat för stora byxor! Som tur var fick jag hjälp och påhejning och klämde på mig en storlek mindre (36 var det, men det är ju en sk "önskemärkning" från tillverkarens sida, my ass att jag har 36 i verkliga, sanna storlekar). Men oavsett, de sitter svinbra (köpte två par)! Från och med nu ska jag aldrig mer köpa för stora ridbyxor. Och det är ett löfte!
.
I övrigt köpte jag lite nödvändigt (och onödigt) junk:
.
  • Förbygel (kostade 550 istället för 1590 vilket den gjorde i alla andra tält)
  • Lila RG schabrak (väldigt onödigt men sjukt fint)
  • Pikéttröja (som jag kommer kunna ha ungefär samtidigt som det blir minusgrader med tanke på min mycket rikliga svettning)
  • Skärp (för att hålla upp alla mina för stora ridbyxor (de vita alltså eftersom alla andra är trasiga eller slut))
  • Superbillig grå Equiline luva (det var extremt onödigt men den kostade bara 279 istället för typ 600 och det är ju ungefär som att fika eller äta lunch ute ett par gånger (och det gör jag ju typ aldrig så därför har jag ju redan sparat in de pengarna)
.

Men, återigen, att köpa lagom stora kläder är verkligen något jag rekommenderar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela