malinsmatchadeliv

Hagel och Guds vilja

Publicerad 2012-07-31 17:29:51 i Allmänna funderingar,

Det är någon jävla kosmisk sammansvärjning här tror jag allt. Jag går ut för att hämta hästarna (är de längst bort i hagen är de väl en 500 meter från stallet (men jag unnar verkligen dem den hagen så det gör inget att jag får traska (dessutom är det bra för mig att gå))) är det minsta tendens till regn när jag börjar gå så lovar jag (och det slår aldrig fel) att spöregnet brakar loss när jag är längst bort. Idag red jag i linne, halvskön outfit för promenad i spöregn med hagelinslag. I övrigt då? Jo Poison var stjärna idag igen! Jättefin! Vi dressyrade oss (eller låtsades i alla fall).
.
Bruden var också jättefin, hon som provred igår var tydligen väldigt duktig och det kändes.
.
Älgen och jag var däremot inte helt ense (nu vill jag bara lägga till att den kallas för Älgen här för att jag ska kunna döpa mina youtubefilmer utan att folk ska kunna hitta dem om de skulle googla hästnamn. Så där halvbra reklam med alla mina härjridningsfilmer liksom. Hon är ju dessutom lite av en ful ankunge tycker jag, stor och brun och inte alls någon skönhet vid första anblicken, men vi vet ju att hon har stora grejer på lager därinne)...
.
I alla fall, det blåste ju rätt bra och valackerna for runt så jag kan ju inte klandra henne för att hon var spänd. Bättre mot slutet i alla fall! Imorn är det träning och det ska bli kul och nyttigt (gud jag låter som en liten ögontjänare). Men snart börjar ju skolan igen och då lär jag väl gå tillbaka till mitt ouppfostrade jag igen...
 
 
Imorn blir det även Brudhopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela