malinsmatchadeliv

Det krökta rummet

Publicerad 2012-07-03 23:51:53 i Allmänna funderingar, Hästar,

Einsteins relativitetsteori säger ju att rummet kröker när man närmar sig ljusets hastighet (alltså det här är verkligen en av mina favoritteorier som går att tillämpa i vardagen). Idag när jag inte hade så mycket att göra (lämna tillbaka film, lämmna in kostym för kemtvätt, göra körkortstest och rida fyra hästar tog det liksom precis hela dagen). Allttså, när man rör sig långsamt blir tiden kortare. (Min praktiska tillämpning av Einsteins klokskap; när man har mycket att göra jobbar man fort, när man har lite att göra jobbar man långsamt. Man fyller därför ut disponibel tid oavsett).
.
Trots att jag var lite lat idag är jag ändå nöjd med hästarna. Poassonen var först lite spänd, men råfin på slutet. Bäbis fick springa i skogen med René (som inte alls red så där vansinnigt fort som jag alltid inbillat mig) och My (vars häst Bäbis gav en rejäl spark). Hon är precis av samma skrot och korn som Älgen, hon bara går och går och går. Jättefin var hon dessutom, fattade galopp från skritt och gick i jättekort och fin galopp!
.
Bruden fick gå på banan i mitt träns vilket hon bestämt meddelade att hon minsann aldrig vill göra igen (jag blev nästa skallad). Efter en stunds kamp avslutade även hon bra. 
.
Älgen gick också på banan och var först lite spänd. Bättre mot slutet och gjorde faktisk helt ok övergångar (inga hoppstarter in i galoppen eller motorstopp ner i skritt).
.
Imorn är det hoppträning! Älg + Bäbis (om jag kan tjata mig till två grupper)
.
Lägger in Brudbild bara för att hon är så himla snygg (min eftergift däremot ser väl lite på gränsen ut)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela