malinsmatchadeliv

Att sjunga på sista versen...

Publicerad 2012-07-06 23:14:05 i Hästar, Saker,

...det gör verkligen mina ridbyxor! I alla fall mina favoriter (de blågröna helskodda från Cavallo). De har hål vid ena känet, är uttöjda i resåren och har färgfläckar sen förra veckans hindermålning. Mina allra bästa ridbyxor (de bruna från Skara hästsport slet jag ju sönder dragkedjan på för ett par månader sen (de går säkert att laga, men då behöver jag nån sykunnig med experkompetens till hjälp (Pappa/syster))), sen har jag två par byxor med helt vidrig passform (Kyra K och Mountain Horse) och två par alldeles för tjocka (Eurostar bruna och marinblå) + de vita Mountain Horse-ridbyxorna som är alldeles för stora i midjan (och överallt annar också faktiskt) och gör att min skjorta alltid åker upp (delvis pga min långa överkropp iofs).
.
Summan av kardemumman är dock att jag behöver i alla fall fyra par nya ridbyxor:
.
  • Ett par vita
  • Ett par bruna
  • Två par marinblå
Hade tänkt köpa två par Skara hästsport (billiga och sitter asbra) och två par Whitaker (tunna och billiga) i Falsterbo.
.
Utöver detta hade jag tänkt köpa:
  • Skärp (med clincher eller med sånt där mexikanskt mönster)
  • Ridstrumpor
  • Tunna vardagschabrak (Typ Treadstone eller Equiline)
  • Regntäcke (Horseware Amigo om det finns till bra pris)
  • (Ev något schysst tävlingschabrak + luva (i Marinblått, Brunt eller Grått)

Kommentarer

Postat av: Symaskinisten

Publicerad 2012-07-07 09:25:14

Trasig dragkedja: Kolla med skomakarn i Tullinge - han kanske kan fixa dragkedjan. Om det bara är grejen man drar med så går det att köpa lösa sådana på internet.

Satsa på egna kläder före hästkläder!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela