malinsmatchadeliv

Är alldeles salt av svett.

Publicerad 2012-07-28 22:52:38 i Hästar,

Idag har jag haft stallet hela dagen. Hemskt eftersom det var ungefär 30 grader varmt. När jag hade mockat färdigt och torvat och råkade kolla i spegeln kollade en mulatt tillbaka. Var ungef'är 10 nyanser mörkare. Har seriöst aldrig varit i närheten av så smutsig tidigare (tog dock bort det innan jag fick sällskap).
.
Sen red jag. Först Älgen som faktiskt var både lugn och stadig idag. Igår var hon mer hetsig och spänd. Red ungefär en halvtimme och sen var vi båda helt sjöblöta av svett. Kul var att hon gjorde övergångar trav-skritt-trav kvar på tygeln och faktiskt ett par helt ok galoppombyten över bom.
.
Sen var det Bruden. Henne har jag tyvärr inte hunnit rida sen i lördags, och det kändes. Hon låtsades till en början om som om vi inte alls har regler och ordning i vårt förhållande, men var mot slutet helt ok (pigg och glad till och med)! Kul! Hon är rolig på det sättet att hon liksom blir som en helt annan häst när man har fått snurr på henne jämfört med när hon går dåligt. 
.
Bäbis fick skritta i skogen. Tyckte hon kunde få ta det lite lugnt eftersom hon ju trots allt har lärt sig rätt mycket på väldigt kort tid. Kan ju vara bra för dem att de inte alltid tror att blotta åsynen av mig kommer att innebära dödsträningsvärk liksom. 
.
Sist ut var Poison som fick gå väldigt hårt igår. Hon var spänd och fjompig för bevattningsmaskinen i ett av ridhushörnet, men eftersom jag i lördags efter Niklasträningen bestämde mig för att inte nöja mig med ett nja fortsatte jag tills det kändes bra. Och i slutet av gårdagens pass gick hon faktiskt riktigt fint! Vi hade därför båda (tror jag i alla fall) en del träningsvärk idag. Red därför ett hyfsat kort pass med fokus på det vi övade igår. Hon blir bättre och bättre hela tiden känner jag nu (förut kände jag mig lite vilse, men nu känner jag att vi är tillbaka under strecket igen). Imorgon ska vi därför skritta ut och bada i havet som belöning (eller bestraffning beroende på vem du frågar).
.
Har anmält till lite tävlingar och har lite ångest. Har anmält båda systrar troll till 1m och 110 och funderar på om det är lite att vara dryg och förarga gudarna. Ska suga lite till på karamellen och sen överlägga med han som bestämmer (inte gud alltså utan han den andra).
 
Alltså, när hästen är enorm blir ju hindren jättesmå automatiskt tänker jag. Undrar bara om det är ett  typiskt bra eller dåligt resonemang?
 

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2012-07-29 21:46:25

Under sträcket - nedflyttning. Gneta på så kommer du över strecket!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela