malinsmatchadeliv

Porr vs inte porr

Publicerad 2012-12-03 16:29:00 i Saker,

Har handlat lite under den senaste tiden som jag ska lägga upp bilder på här. (Dock inte på mig med insugna kinder och putande läppar. Vet inte riktigt varför, men det är inte min grej att posa på bild. Precis som att det inte är min grej att lägga upp häftiga facebookuppdateringar om mitt häftiga jag och mitt häftiga liv. Vilket ju hade varit svårt ens om det hade varit min grej eftersom jag inte har facebook. (Enligt tidningen Chic (som dessvärre har lagts ner) kan avsaknad av facebookkonto innebära att man är psykopat. Så akta er).
 
För övrigt tycker jag att min lillasyster är rätt skön som klär ut sig till en klase vindruvor när det vankas maskerad och inte kör på outfit a lá Mean Girl style (dvs djuröron + underkläder). Det finns ju två sorters människor (jag har vänner som kan hör hemma i båda kategorierna och jag lägger inte in någon värdering angående outfitval): De som så fort de får chansen att klä ut sig klär sig porrigt och så finns det de som istället klär sig riktigt oporrigt. Vad beror denna uppdelning på? Och är man en automatiskt en avundsjuk, präktig och ful person om man känner att man hör hemma i kategori två? Svåra filosofiska frågor...
 
Nåväl, jag handlade lite i Globen förra helgen:
 
Täcke: Amigo 250 g med hals
Schabrak: Brunt med mintgrön kant
Schabrak: Svart med mintgrön kant
 
På min favortwebbshop har jag handlat:
Fleecetröja från Kingsland
Softshelljacka från Kingsland
 
Alltså den webbshoppen är så bra! Billigt, snabbt och dessutom skriver hon alltid ett gulligt meddelande på orderkvittot som medföljer! Så ska det vara! Inte som vissa sopiga svenska företag som tar betalt för produkter de inte har inne och som man sedan typ får jaga livet ur sig för att få tillbaka sina pengar (på gränsen till otrevliga är de också. Eller de är direkt otrevliga, men jag har ju en hyfsat hög toleranströskel tack vare min kassörskeprofession). Tänk på att tomten ser er säger jag bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela