malinsmatchadeliv

Nu jävlar

Publicerad 2012-08-17 22:17:00 i Allmänna funderingar,

Alltså angående kommentaren om terapeftisk. Jag vet! Skrev rätt först, blev fundersam och tänkte googla. Sen tänkte jag, äh vad fan var inte så neurotisk och skrev som det lät. Men kul att någon inte är helt obildad i alla fall (Karro kanske?). 
 
Imorgon ska jag och Stoor Brun häst på tävling. Hjälp vad stor hon var idag när vi gick nerför backen. Hon känns ju liksom inte så stor när man rider, men när jag gick bredvid henne och hon höjde huvudet kände jag mig typ som Lilleputtarna bredvid Gulliver (Ha, inte helt obildat exempel va?). 
 
Nåväl, dagens ridning gick bra. Poison gick dressyrlektion för Gina. Fett bra! Hon lät dessutom rätt positiv fastän hon också sa att den är ungefär som en fyraåring utbildningsmässigt (jo tack, jag vet), men jag gillar ju ärliga tränare så det är väl inte mer än rätt att jag får vad jag ber om. Men det känns mycket hoppfullt som sagt!
 
Brud + Brun gick (med dressyrinspirationen i färskt minne) också bra. Skuttade några skutt för att undvika eventuell höjdrädsla. Bra alla gånger (ingen såg dock, såg jag skulle ju kunna ljuga hejvilt). 
 
Alla hästarna var dessutom löddriga mellan bakbenen och det har jag hört är bra. (Kan ha uppkommit av ökenvärmen dock). Klimakterievallningarna hos både mig och Bruden var i alla fall rätt rejäla (hon har jag dock rakat av ungefär 2 kilo hår ifrån nu så frö hennes del är det förhoppningsvis slutsvettat. För min del mer oklart)
 
Tjing (och håll för Guds skull tummarna imorn, för då ska jag och Gulliver (haha) minsann rida felfritt)!
 
Blå luva imorn dock (nersmittad med Brudens felfria svett förhoppningsvis)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela