malinsmatchadeliv

Lite nervös

Publicerad 2012-08-25 23:29:00 i Allmänna funderingar,

Hade smådjursaktivitet idag (dvs taxutställning. Stor tax slog liten tax och var till och med rätt intresserad i ringen, han brukar ju vanligtvis mest se ut att ha drabbats av svår sjukdom alternativt dödstristess när han ska visa upp sig, men inte idag! Fick ett "välvisad" i protokollet också, känns ju fett när det var ett år sen sist)!
 
Red sen på alla mina djur (pappa frågade hur många hästar jag egentligen har idag med anledning av Fautrasen. En häst har jag (men i min låtsasvärld har jag tre)). Fadern frågade även om jag stavat fel på Gud i min bön om pengar (nej, jag menade gud och inte pappa). Nåväl, ridningen gick bra, körde galoppombyten över bom på Älg och hon bytte minst 90% och rev inte en enda gång! Duktig! Sen Bruden som i vanlig ordning var duktig. Världens bussigaste häst kallade René henne (med anledning av förra helgens baklängeshopp) när jag mötte honom och frågade varför hon måste plågas på dressyrbanan istället för att tävla idag. Nästa helg är det återigen dags för världens bussigaste häst att visa vad hon går för (förhoppningsvis utan världens sämsta mamma på ryggen (snararde bästa tänkbara version av hennes nuvarande mamma, Bruden vill dock ha en ny som kan ge henne sin fulla uppmärksamhet))...
 
Är (som rubriken antyder) lite nervös för morgondagen. Poisonen (som hon hade hetat om hon varit finska) premiärgick LC:2 idag och jag insåg till min fasa att det är sjukt svårt att rida snett igenom i galopp utan att hon vill slå om. Men imorgon, då ska jag rida sakta och noggrannt (och bryta av väldigt mycket närmare medellinjen än fyrkantsspåret). Sofie tyckte jag skulle knoppa och jag tror nog att det får bli så. Jag är ju (som vi alla vet) mellansveriges största ögontjänare...
 
Imorn är domens dag (skoja bara, det ska mest bli intressant)!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela