malinsmatchadeliv

Dilemma i storlek hönan och ägget alt moment 22 del 2

Publicerad 2012-08-31 21:21:27 i Allmänna funderingar,

Jag och min förkylning + Cias trailer kom till stallet vid kvart över två. Det verkligen hellregnade. Alla hästar var inne utom min, jaja, jag mockar först och hämtar henne sen tänkte jag. Mitt i mockningen kommer Madde (genomblöt) in med min häst (som ser ut att vara på riktigt kossahumör och också genomblöt). Trots att hon frös och skakade och var ensam kvar ute i spöregnet tog det 10 minuter innan Madde fick fånga henne, damen med tomtar på loftet liksom. Nåväl, packade in henne i ullfilt + fleecetäcke och hoppades att hon skulle bli på bättre humör lagom till dressyrträningen, och jag hade tur för det blev hon verkligen. Gina verkade lite förvånad då hon var typ dubbelt så bra jämfört med träningen för tre veckor sen (och det viktigaste inom ridningen är ju som vi alla vet):
 
1. Att man matchat sin utrustning och är piffig
2. Att man rider snyggt inför sin tränare (helst snyggare än vanligt)
 
Jag lyckades hyfsat med bägge (tills Gina gav mig min jacka som hängt på sargen och upptäckte att den typ var täckt av smuts). Men 50 % lyckad träning alltså (Fin häst men dålig matchning).
 
Bruddjuret blev också ridet och slog personligt rekord i finhet! Ojoj vad fin hon var idag. Sen visade jag min tänkta outfit inför morgondagen men blev fett utbuad. Sofia föreslog det bruna setet (då matchar inte luvan och schabraket enbart varandra utan även den nedersta delen på Brudens svans. Fullträff alltså). 
 
Denna luva

 
Och denna häst

 
Det är en given hit va?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela