malinsmatchadeliv

Brudens helg

Publicerad 2012-08-24 22:32:00 i Tävling,

Brudens helg har ju blivit helt bortglömd här (i och med allt fokus på Älg + Körkort). Men Bruden, hon borde verkligen alltid få vara i strålkastarljuset. I helgen var hon precis lika tapper som alltid (om inte tapprare (jag vet att det heter mer tapper, men eftersom jag är en sådan språkvetare tar jag mig friheter. Som en mästerkock i köket ungefär)). 
 
På framridningen var hon strålande, sprang runt som en välskolad häst hela tiden faktiskt! Hoppade även riktigt bra trots underlaget (absolut inget fel på det i sig, men på grund av en natt av spöregn var det ungefär fem centimeter gurslera). Men (i samspråk med min förstklassiga hästskötare (som efter påtryckning till och med stegade distanserna tillsammans med mig)) kände att jag kanske skulle bli tvungen att ha lite extra tryck. 
 
I första klassen gick det bra först, sen gjorde jag som jag av gammal dålig vana gör (dock inte i lördags, då åtgärdade jag); fortsätter i korsgalopp alt fel galopp för jag tycker att jag är för nära nästa hinder. I landningen efter cykelsprånget på hinder 4 tänkte jag spontant "jag har för dåligt tryck, mer galopp" och rider på, för att sedan upptäcka "ojdå, jag hade nog inte så dålig galopp", sen satt jag upp till hindret 6 som jag skulle. Snett igenom mot 7 och jag får ett till sprattelsprång, ramlar nästan av, Bruden är på väg åt vänster, jag tänker "jag bromsar mot en infångare så att jag kan klättra tillbaka i sadeln igen", svänger höger. Vad gör den tappra lilla hästen då; jo hon tänker "jaha, mamma hänger på halsen och jag har nästan inte ens styrfart, men vi är ju med lite god vilja på väg mot hinder 5 igen fast från andra hållet. Ja, jag ska nog hoppa det" och hoppar oxern bakifrån. Gud, jag ville bara dö! 
 
Red ut, skrattade åt eländet, klappade den duktiga hästen som trodde att hon var felfri och åtgärdade till 105 där vi var felfria (ensamt felfria vill jag lite skrytsamt tillägga)!
 
Här kommer filmen från andra klassen. Vill man se när jag hoppar oxrar baklänges får man komma fram och kolla i min telefon
 
 
Nu blir det avd A 100 och 110 i Märsta och då ska jag rida fett fokuserat och ge Bruden en ärlig chans att få den färgade rosett hon förtjänar!
 
Tror hon klär fett bra i de flesta rosettfärger faktiskt. En skönhet klär i allt heter det ju!

Kommentarer

Postat av: Nattlöparen

Publicerad 2012-08-25 02:43:48

Eftersom jag är trött pallar jag inte rätta några ord, utan kan bara lägga till: inget missklär en ful.
Mvh hon som klarade maxtiden på 2.30 med sju minuter

Svar: Du borde ha stannat i skogen! Bruden är inte ful!
malinsmatchadeliv.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela