malinsmatchadeliv

Bäst i klassen!

Publicerad 2012-08-29 22:54:00 i Träning,

Hoppträning idag (efter en hel evighet i skolan, men det var rätt trevligt, hängde med min trevliga klass och vår trevlige kursansvarige som gav mig 300 kr att köpa bullar till alla för idag när jag frågade vad han tyckte att jag skulle ta för fika)! Först Bruden, helt ok över lag. Lite dålig ridning av mig emellanåt "du kan ju försöka att i alla fall komma in i serien på en inte helt värdelös distans" var väl dagens mest klockrena kommentar. Sen hade jag så bråttom att hämta nästa häst att jag inte fick något feedbacksnack. Lika bra det så att jag inte är psykig inför lördagens träning. Rådet angående den när jag frågade om jag verkligen behöver rida jättefort i omhoppningen var för övrigt "Nej, du behöver inte rida jättefort, det räcker med att du slår näst snabbaste tid med några hundradelar". Jag håller mig ändå till min plan som går ut på att rida bra och att hoppa alla hinder åt rätt håll i rätt ordning så jag tar den typen av instruktion med en nypa salt.
 
Sen var det Poisons tur. Lite spänd på framridningen (vad annars liksom?) men hon kom över det rätt fort. Sen gjorde vi vår bästa hoppträning någonsin! Så jävla fin var hon, galopperade och hoppade som en riktig hopphäst och var avslappnad hela tiden! Travade till och med iväg när vi väntade på vår tur så där som hon gör när hon känner sig kaxig och tuff. "Bäst i klassen" och "Du har verkligen gjort ett bra jobb med henne" var feedbacken! Kul! Fast framför allt var det kul att hon kändes så glad och positiv!
 
Fina hopphästen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela