malinsmatchadeliv

P&J Runsten

Publicerad 2012-04-29 23:49:55 i Tävling,

Var på Runsten med Poison igår. Själv faktiskt. Gick bra att sadla på och lasta ut (om än med andan i halsgropen, tänk om den skulle försöka vända runt i transporten medans jag öppnade bakluckan... Men det gick bra). Red fram och det kändes ok.
.
En tanke bara:
Jag tycker att det är mycket märkligt att folk alltid är så aggressiva på framhoppningen och härjar och har sig. "Det är en för mycket här inne, en måste UT!!!!" och "Alltså, folk måste faktiskt visa hänsyn!!!!" hör man jämt (mer eller mindre utvrålat i falsett). Men alltså, anledningen till att man är på P&J är ju att man rider för dåligt för att vara på riktig tävling trodde jag? Borde man inte då kunna räkna ut att man kommer omringas av likar (som också rider för dåligt för att vara på riktig tävling)? Dåliga ryttare=Kaos. Punkt. Om du ger dig in i (P&J)leken får du leken tåla tycker jag. Du kan räkna med kaos, det måste vara en del av din förberedelse att kunna förutse och lära dig att ignorera.
.
Nog om det. Efter framhoppningen skulle jag då rida. En lustig sak som hände då var att det kom  fram en kärring som började prata snällt. Efter en stund vräkte hon dock ur sig en riktigt taskig grej och precis då var det min tur att rida in i ridhuset. Jag var verkligen helt knäckt (hade inte direkt haft i åtanke att jag skulle få höra något så elakt precis innan jag skulle in, så jag hade inte tränat i förväg på att ignorera dylika kommentarer). Red an mot ettan och var verkligen inte alls tillräckligt offensiv. Poassonen blev ställd och stannade (som på sista hindret i Sollentuna). Sen bestämde jag mig för att skita i puckon och tänkte att "Jag rider hur fan jag vill och vet att jag gör rätt" och sen gjorde jag det. Hon rev ett hinder som hon tittade på men annars bra. Åtta fel i 80 cm alltså.
.
Sen var det paus och jag ringde min privata curator för råd. (Grät och snorade och hade mig). Hon sa att jag ska göra ner såna där människor fullständigt om det händer igen. Då kändes det bättre. Sen berättade jag även vad som hänt för en ytlig bekant och hon sa också att jag skulle skita i puckon. Så jag laddade om och sen var det dags för 90 cm.
.
Red bättre och fick ok distanser nästan överallt. Poassonen var positiv och med på noterna, kul! Rev ett hinder som hon tittade lite på, men annars bra. Fyra fel i 90. Jag är jättenöjd verkligen! Snart kommer hon nog att vara ordentligt ridbar även borta och inte bara kontaktbar (i början var hon ju helt okontaktbar så det går ju ändå framåt). Helt klart vår bästa och mest avslappnad runda hittills (finns tyvärr inte på film eftersom jag var själv). Snart kommer hon vara felfri tror jag!
.
Ringde sen fader som också härjade loss om hur man ska behandla puckon. Kom slutligen hem och pratade med René. Han tittade trött på mig och sa "Men jag har ju sagt att du ska låta bli att lyssna på idioter. Nästa gång så ser du till att ha något bra svar på lager som du snabbt kan leverera tillbaka".
Och tre så smarta människor kan ju omöjligt ha fel. Jag ska händanefter förbereda mig på att alltid kunna bli utsatt för direkta påhopp. Som jag kommer välja att fullständigt skita i. Punkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela