malinsmatchadeliv

Hindermålning

Publicerad 2012-04-06 00:31:50 i Allmänna funderingar,

Idag har jag stått och gått så mycket att jag har ont i fötterna (och då menar jag ont, har typ skavsår under fotsulorna). Gick upp 7, hetsade in en inlämningsuppgift och somnade sedan om. Därefter har jag målat hinder och terroriserat Sofie. "Nu ska jag berätta hur jag har planerat vad vi ska göra nu" har jag börjat ungefär sjutton meningar idag. Usch, måste sluta att tvångsplanera folks dagsupplägg.

Skrittade ut på bäbisdjur och Poison. Bäbisdjur gjorde premiär utanför ridbanan och det gick lysande! Dock verkade hon fundera på varför vi tvunget måste skritta hela tiden. Hon vill ju springa och hoppa hinder ju!

Poison tittade trött på mig när jag skulle sadla och tycktes säga "Men kan du låta mig vara ifred i alla fall någon gång? Och kan du sluta tvinga i mig saltad betfor"? Hon tyckte dock att det var rätt mysigt när vi väl kom ut. Jag lyckades genom en enorm inre kraftmätning bestämma mig för att inte tjuvhoppa trädet på vägen hem. När man skrittar ut ska man göra det i skritt (det hörs ju på namnet). Men imorn, då är det uteritt på schemat och då får man återigen flängrida. Poison ska ut på flängritt, bäbisdjur ska hoppa i ridhuset och älgen ska vila för att försöka lagra in mer fett. Den ser återigen lite tanig och älglik ut. Kan hästar ha ätstörningar måntro?

Älgen in action

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela