malinsmatchadeliv

Helgen

Publicerad 2012-04-23 10:25:49 i Träning,

Har ju varit tävling hela helgen. Har blivit lite förkyld av allt stillasitt och -stående tror jag. Hindrerna var mycket fina, speciellt svart-rosa-silver. Förutom att jag blev så skrämd att jag trodde att min sista stund var kommen när jag stod på banan i gårdagens 130 förlöpte allt smärtfritt.

Efter avslutad tävling skulle jag provhoppa Bruden, (Älgen fick en tvåveckors vila bara för att vara på den säkra sidan) Älgens sexåriga storasyster. Gud, det kändes på något sätt som att återuppleva en ponnytid som flytt (eller som i mitt fall, aldrig funnits)! Jättekul var det, jag kunde nästan höra bröderna Cartwright-temat när jag härjade omkring! Härligt också att rida precis efter tävling så att man kan få träningsinstruktioner direkt ur högtalarsystemet (somliga mer eller mindre lämpliga från mer eller mindre kvalificerade tränare)... Men alla ska med heter det ju.
.
Sen hoppade jag och Poassonen samma bana. I alla fall på näst sista hindret, det blågula är jag mycket nöjd (där hade jag en distans tidigt som jag bara red vidare mot. I övrigt blev det ju en del sistasekunden-härj). Hästen var mycket duktig och det var helt klart godkänd ridning! Det tyckte även René (efter lite påtryckning). När man inte får en massa gratissmöriga kommentarer måste man ju fiska lite (mycket).
.
Så här gick dialogen:
"Nu ska du få se när jag hoppade med Poison"
"Ok"
(Sätter på filmen"
"Hmm, hmm. Nu har du lite dåligt tryck eftersom den lägger in ett omtramp på schackrutorna. Och du rider ju med väldigt brett mellan händerna, då blir det ju vingligt"
"Jo, men kolla, snart kommer Schweiz flaggan och där går hon av jättestort! Visst var det bra"
"Ja, det var bra"
"Tack! Jag tyckte också att det var bra"
.
Här är film


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela