malinsmatchadeliv

Det var ju den där balen, ja...

Publicerad 2012-04-19 23:26:45 i Träning,

Hej och hå alltså! Igår var jag och Poassonen (och den förstklassiga men någor frusna medhjälparen) på vårt livs första terrängträning. Djuret var duktigt! Något skeptisk mot stockhinder, bank och kulle men mycket bra på lådor och bildäck. Dock fick vi ge upp vattenplaskandet. Hon gick liksom in i sitt apatiska mode och ville verkligen inte vara med på något sånt. Det tog vi dock igen idag! Vi red nämligen till Blåbärsudden och plaskade i havet. Rätt tveksam var hon allt, men efter att vi klättrat över vinterns vassansamlingar så tordes hon efter en stund gå i. Sen gick vi upp och ner tre gånger! Duktig häst! (Dock avslutade vi när det kom skåpbil med tillhörande rakad, butchig man. Då gav vi oss snabbt av hemåt).

Sen red jag på Bäbis. Alltså den verkar typ behöva ridas en dag och sen är det som att den övar i hagen de fyra dagar den vilar, för när man sitter upp igen är det som att den säger; "Men hallå? Jag kan det här nu, nu gör vi något nytt"! Vi red över tre bommar med fyra galoppsprång mellan, jätteduktig var den. Imorn ska vi hoppa det som står kvar sen måndagens Pontus-träning. Med lite tur blir det film!

Avslutade dagen med Bruden. Milde himmel vad fin den blivit! Jättesnabbt sprang den. Nu vill jag ha sommarlov så jag kan rida hela dagarna (dock får det gärna vara max 20+, annars kommer jag svetta ner hela anläggningen (som jag brukar med andra ord)....)


Här kommer filmen på den blivande terränghästen




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela