malinsmatchadeliv

Begåvad

Publicerad 2012-04-23 22:04:13 i Allmänna funderingar,

Idag har jag bara ridit på Bäbis. Den var verkligen superduktig och begåvad! Med Poison var det liksom svårt att ens komma fram till hindren och med Älgen så var ju problemet att få den att få med sig alla fötter, de långa benen och hela jättekroppen när man väl kom fram. Men bäbis alltså! Den är knappt riden och är ändå med på noterna direkt!

Började med att travhoppa, vilket den inte riktigt förstod meningen med. Men efter ett par gånger fick den till ett riktigt bra språng. Hoppade därefter vattenmattan för första gången i dens liv. Första gången var det som att den inte riktigt uppfattade att det låg något under. Andra gången däremot; "HJÄLP" (samtidigt som jag bara satt där som ett fån och väntade på att den skulle hoppa av)!!! Tråcklade runt ett par gånger och avslutade med ett bra språng. Hoppade sen Schweiz, ett räcke och en oxer. Satan vad den hoppar till i mellan åt! Måste lära mig att ta fram händerna ungefär en halvmeter längre än vad jag är van vid eftersom den liksom kör ner huvudet och upp ryggen (som man ska alltså). Men snart så, när den är lite mer riden (för att inte tala om har kortare päls), då jävlar!

Poassonen och hennes mugg fick gå i skritten, jävla skithudåkomma! Imorn ska vi nog ut i skogen och härja tror jag, det blir skoj! Bestämde även att jag ska rida Bruden i Vallentuna nästa tisdag (om det går bra på träningen på onsdag så klart). Problemet är bara att jag dels måste hitta en medhjälpare på morgonen (hoppning i Vallentuna med brungrå häst) och en mitt på dagen (terrängträning på Runsten med brun häst). Ojojoj, så himla tufft liv man lever som får möjlighet att ha flera skojiga grejer (på olika hästar) för sig samma dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela