malinsmatchadeliv

Att köpa saker i förebyggande syfte...

Publicerad 2012-04-12 16:49:07 i Saker,

Härjade i förrgår på om hur bra det är att ha en lista med saker man vill ha så att man hela tiden kan hålla ögonen öppna ifall de dyker upp på rea någonstans. Typ:

Jag vill ha ett ulltäcke från Equiline: Plötsligt dyker det upp ett helt nytt på Tradera för 500:- (som typ bara jag hittar eftersom märket var stavat Equline)
Jag vill ha en schysst sadelgjord: Hittar en ny Whitaker på Tradera för 900 istället för 1899:-
Jag vill ha en vanlig förbygel: Hittar en ny Whitaker på Tradera för 450 istället för 1499:-
.

(Att handla smart på tradera är ju en konstform i sig. Tänker inte avslöja hur det görs optimalt)
.

Listan kan göras lång med fynd som jag gjort (Bl.a. Poison på 40 % rea och begagnad Prestigesadel). Jag vill ha fina saker men har ingen sponsor. Därför måste jag vara smart. Brukar jag predika. Igår när jag hoppat färdigt med Älgen tittar jag av en slump ner på min ena tygel. Den har typ gått halvt av (alltså gummit har liksom spruckit). Himla tur att jag såg det då och slapp en obehaglig framtida överaskning (typ att jag sitter mitt ute på en framtida terrängbana och plötsligt bara har en tygel). Nu har jag således köpt nya tyglar (och en ny fleecejacka att rida i). För det var rea på Ryttarstugan (och för att jag precis upptäckte att jag har fått tillbaka pengar från Agria för mediciner till Poisons mugg). Handla bara på rea är således dagens tips (och håll hela tiden ögonen öppna efter eventuell rea)!

(Följ inte mitt exempel och handla saker från dyra märkens billigare underlinjer, för det är egentligen skit (ett marknadsföringsknep). Men mer om det i ett framtida inlägg).
Jacka


Tyglar

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela